يک پله، دو پله شايد هم ده پله! پا درد و زانو درد امان شما را بريده است؟ با دلتا همراه باشيد.


زانو-درد و پا درد


 


تقريبا در بيشتر افراد و به خصوص سالمندان پا درد و زانو درد يک بيماري طبيعي است؛ بسياري از افراد که تحمل اين درد را ندارند، حاضر  هستند انواع کرم‌ها و داروها را امتحان کنند تا فقط يک شب آسوده بخوابند.


نگران نباشيد! مجله دلتا اين بار براي شما راهکارهاي خانگي تازه‌اي را معرفي مي‌کند تا از شر اين بيماري براي هميشه خلاص شويد.


زانو-درد


طب سنتي به کمک درد پا و زانوي شما مي‌آيد


زانو‌ درد و پا‌ درد معمولا بيماري است که  ما فکر مي‌کنيم در بيشتر مواقع به سراغ پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها  مي‌آيد؛ هميشه اينطور نيست.


 اگر شما بدانيد که طب سنتي و رژيم غذايي  چقدر مي‌تواند در بهبود اين مسئله کمک کند، ديگر تمام داروهاي شيميايي با  عوارض خطرناک را کنار مي‌گذاريد.


پس به شما پيشنهاد مي‌کنيم که اگر درد  جزئي در پاها يا زانوهاي خودتان حس مي‌کنيد، با اين خوراکي‌ها اين درد را  همين حالا در نطفه خفه کنيد.


زرد-چوبه-و-زانو-درد


زردچوبه


زردچوبه با ماده‌اي به نام کورکومين به يک ضد التهاب قوي معروف است.


مصرف زردچوبه ريسک ابتلا به دردهاي مفصلي  را کاهش مي‌دهد و علاوه بر اين، از نظر توانايي تسکين درد تقريباً با  ايبوپروفن برابري مي‌کند.


سرکه سيب


يک چاشني خوشمزه براي سالاد که حکم يک مسکن قوي را دارد.


درواقع، خوردن سرکه سيب (روزانه 2 قاشق  غذاخوري) به از بين رفتن سموم درون پاها و زانوها که مسبب اصلي التهاب  هستند، کمک زيادي مي‌کند. البته شما مي‌توانيد سرکه سيب را با روغن زيتون  مخلوط کنيد و به پوست پا و زانوهاي خودتان بزنيد.


زنجبيل


ماده مغذي فعال موجود در زنجبيل، جينجرول نام دارد که يک ماده ضد التهاب قوي ( به خصوص براي درمان بيماري آرتريت) به شمار مي‌رود.


 اين ماده مي‌تواند به صورت خوراکي، دمنوش  يا استفاده موضعي استعمال شود. درواقع شما مي‌توانيد با رنده کردن زنجبيل  اين ماده غذايي پر‌خاصيت را به هر غذاي شور يا شيرين يا حتي چاي خود اضافه  کنيد. البته روغن آماده زنجبيل را هم مي‌توانيد روي زانوهاي ورم‌کرده  خودتان بماليد.


گردو-و-زانو-درد


گردو


پادشاه مغزهاي خوراکي دوست زانو‌ درد شما است.


گردو سرشار از اسيدهاي چرب امگا 3 و آنتي‌اکسيدان است؛ موادي که براي تسکين زانو‌ درد بسيار مفيد هستند.


البته اين ماده غذايي به لاغري و کاهش وزن  هم کمک مي‌کند؛ درواقع اين ماده اضافه‌وزن و دردهاي ناشي از آن را که به  زانوهاي شما فشار مضاعف وارد مي‌کند، کاهش مي‌دهد.


غلات کامل


مصرف غلات مي‌تواند التهاب و درد مفاصل را در زانوهاي شما کنترل کند. البته در خوردن اين دسته از مواد خوراکي بايد احتياط کنيد.


مثلا شما بايد مصرف نان سفيد را کنار  بگذاريد و به جاي آن سراغ محصولاتي برويد که هر سه جزء اساسي غلات، يعني  سبوس، جوانه و درون دانه را در خود حفظ کرده‌اند؛ به همين دليل برنج  قهوه‌اي، جو دوسر پرک‌شده، کينوا و نان‌هاي پخته‌شده با آرد غلات کامل  بهترين انتخاب‌ها در اين زمينه به شمار مي‌روند.


هويج


طب سنتي چيني با مصرف هويج به کمک شما مي‌آيد.


هويج‌هاي نارنجي سرشار از بتاکاروتن و  ويتامين A، دو ماده ضد التهاب قوي هستند؛ ويژگي‌اي که براي بهبود درد زانوي  شما معجزه مي‌کند. براي کاهش زانو‌ درد شما مي‌توانيد هويج پخته يا خام را  به صورت روزانه مصرف کنيد.


آووکادو-و-زانو-درد


آووکادو


شاه‌ميوه زانو‌ درد شما اينجا است.


آووکادو با چربي اشباع‌نشده سالم درون خود  مي‌تواند براي سلامت بدن و به خصوص زانو‌ درد شما کمک بزرگي باشد. بيشتر  اين چربي به شکل اسيد اولئيک است که خاصيت ضد التهابي دارد.


آووکادو يکي از معدود مواد غذايي است که  مي‌تواند تأثيرات التهاب‌آور مواد غذايي ديگر را هم به حداقل برساند؛ به  همين دليل اضافه کردن آووکادو به هر وعده غذايي مي‌تواند بسيار مفيد باشد.


آلبالو


يک ميوه خوش‌رنگ و لعاب که رنگ قرمز خودش را مديون گياهي به نام آنتوسيانين است که مي‌تواند التهابات درد‌آور زانو را کاهش دهد.


تحقيقات نشان داده‌اند که آلبالو مي‌تواند  دردهاي شديد و ناگهاني افراد مبتلا به نقرس را کاهش دهد. نقرس نوعي بيماري  آرتريت (التهاب مفصل) است که به دليل کريستال‌هاي اوريک اسيد سفتي که در  مفاصل شکل مي‌گيرند، باعث زانو‌ درد مي‌شود.


فلفل قرمز


با مصرف ويتامين c به جنگ زانو درد برويد.


فلفل قرمز يکي از مواد غذايي مغذي است که  حاوي مقدار زيادي ويتامين C است. اين ويتامين حياتي به توليد کلاژن در بدن  کمک مي‌کند، ماده‌اي که به مفصل‌ها شکل مي‌دهد و ماهيچه‌ها را به  استخوان‌ها متصل مي‌کند.


در حقيقت، ويتامين C با حفظ تاندون‌ها،  غضروف و رباط‌هايي که مفصل‌هاي زانو را پوشانده‌اند، درد را کاهش مي‌دهد و  آن‌ها را در وضعيت مناسبي نگه مي‌دارد.


بنابراين، اين بار که زانو درد گرفتيد،  قبل از اينکه به کشوي پر از داروي خود مراجعه کنيد، سري به آشپزخانه و  يخچال خانه‌تان بزنيد البته تمام اين خوراکي‌ها خاصيت پيشگيري‌کننده دارند و  اگر زانو درد شما جدي باشد، حتما بايد به پزشک متخصص مراجعه کنيد.


 


همچنين بخوانيد:


امان از اين خرچنگ هاي آدمخوار! 


16 خوراکي گول زننده 


رژيم غذايي مناسب کارمند ها 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

جهان هستي(کيهان) Chaz دستگاه پاپ کرن ساز کورد پاتوق|بانه چت|سردشت چت|مهاباد چت Mike ewffywef Jamie فلزياب کبرا Kenny Earl