درمان سرماخوردگي در يک روز! با اين راهکارها خيلي زود از شر سرماخوردگي خلاص شويد.


درمان-فوري-سرماخوردگي


 


درمان فوري سرماخوردگي در يک روز؟! مگر امکان دارد!


با شروع فصل پاييز و سرد شدن ناگهاني هوا، معمولا سرماخوردگي و آنفولانزا شايع‌ترين بيماري است که افراد را درگير خود مي‌کند.


همانطور که مي‌دانيد کساني که سيستم ايمني  ضعيفي دارند، بيشتر سرماخورده مي‌شوند؛ بنابراين قبل از آمدن فصل سرما و  ابتلا به سرماخوردگي بهتر است که برنامه غذايي سالمي را رعايت کنيد؛ مجله دلتا راهکارهاي سريع مقابله با اين بيماري را براي شما بيان مي‌کند.


سرماخوردگي


درمان خانگي و فوري سرماخوردگي 


سرماخوردگي از شايع‌ترين بيماري‌هايي است  که اکثر افراد در پاييز و زمستان به آن دچار مي‌شوند. اين بيماري علائم  زيادي مانند تب، آبريزش بيني و خستگي مفرط دارد که فرد را از انجام کارهاي  روزمره باز مي‌دارد.


همه ما دوست داريم هرچه سريع‌تر از شر  سرماخوردگي راحت شويم و آن را درمان کنيم. راه‌هايي که براي درمان اين  بيماري وجود دارد، پس از گذراندن چند روز موجب سلامت بيمار مي‌شود اما چه  کار کنيم که خيلي زود از شر اين بيماري خلاص شويم؟


حمام گرم صبحگاهي


دوش آب گرم و بخار ايجاد‌شده در حمام از  سينوزيت و احتقان بيني جلوگيري مي‌کند و سبب مي‌شود که مخاط‌هاي بيني از  بين برود و همچنين حمام کاملا گرم (مثلا در ساعت ابتدايي صبح و بعد از  بيدار شدن) موجب کاهش سردرد، کاهش درد مفاصل و آغاز کردن يک روز آرام  مي‌شود.


خوردن صبحانه سالم در صبح زود


يکي از دلايل مهم ابتلا به سرماخوردگي  سيستم ايمني ضعيف بدن است که مي‌توان با خوردن مواد غذايي سالم بدن را  مقاوم کرد که کمتر دچار سرماخوردگي شويم.


شما مي‌توانيد تغذيه صحيح خود را با خوردن يک صبحانه پر از ويتامين آغاز کنيد؛ زيرا صبحانه شاه‌کليد شروع يک روز عالي و پرانرژي است.


خوردن يک ليوان آب پرتقال طبيعي با مقداري  انگور که سرشار از آنتي‌اکسيدان است به همراه کمي جوي دوسر مي‌تواند انرژي  روزانه شما را تأمين کند. يک انتخاب خوب ديگر براي يک صبحانه مفيد، عصاره  سبزيجات يا مرغ پخته است.


بخور-سرماخوردگي


ساعت 10 صبح بخور استنشاق کنيد


احتقان، گرفتگي و آبريزش بيني همگي از  علائم سرماخوردگي هستند که مانع از تنفس طبيعي مي‌شوند و ابتلا به سينوزيت و  سردرد‌هاي شديد را افزايش مي‌دهند.


 براي رفع احتقان بيني و باز شدن مجاري  تنفسي، صورت خودتان را بخور بدهيد، طوري که يک حوله روي سرتان بيندازيد و  سر و صورت خود را روي بخار آب جوش به مدت 5 دقيقه نگه داريد.


پياده‌روي مختصر در هنگام ظهر


برخي به غلط مي‌پندارند که بيرون رفتن از  منزل هنگام سرماخوردگي صحيح نيست اما پياده‌روي به شرط کوتاه بودن مسافت و  پوشيدن لباس گرم در حدود ساعت 12 ظهر مي‌تواند به بهبود خلق و خو  و تحريک  سيستم ايمني بدن کمک کند.


درمان-سرماخوردگي


ساعت 1 ناهار بخوريد


هنگام سرماخوردگي غذاهاي سرخ‌شده و غير  سالم نخوريد و به جاي آن در وعده ناهار مقداري مرغ پخته و سالاد که سرشار  از آنتي‌اکسيدان است، مصرف کنيد. خوردن مرغ به توليد بيشتر سلول‌هاي سيستم  ايمني بدن براي مقابله با سرماخوردگي کمک مي‌کند.


يک آبميوه سالم يا دمنوش گياهي نيمروزي بخوريد


در هنگام سرماخوردگي نوشيدن مايعات سبب  رقيق شدن و خروج راحت‌تر مخاط بدن مي‌شود. نوشيدن يک دمنوش گياهي يا يک  ليوان آب پرتقال که سرشار از ويتامين c است، يک ميان‌وعده مناسب براي  مقابله با سرماخوردگي است.


شام را در ساعت 18 عصر ميل کنيد


اين بيشتر شبيه خوردن يک وعده مقوي به عنوان عصرانه است تا شام! اما براي درمان فوري سرماخوردگي مفيد است.


در وعده شام( يا همان عصرانه ) براي  افزايش دماي بدن و کم شدن علائم سرماخوردگي يک غذاي تند مصرف کنيد. خوردن  غذاهايي که زنجبيل، سير و فلفل دارند، ( با خواص ضد ويروسي و ضد باکتريايي )  علائم سرماخوردگي را کاهش مي‌دهند.


در ساعت 20 شب يک دوش آرام‌بخش بگيريد


اگر مي‌خواهيد يک شب آرام را پشت سر بگذاريد و عضلات‌تان خسته نشود و احساس درد نداشته باشيد، قبل از خواب در ساعت 8 شب دوش بگيريد.


البته اضافه نمودن چند قطره اسانس اکاليپتوس در وان حمام باعث مقابله با علائم سرماخوردگي مي‌شود.


ساعت 10 شب بخوابيد


خواب مطلوب سيستم ايمني بدن را تقويت  مي‌کند و سرماخوردگي را بهبود مي‌بخشد؛ پس بهتر است شب هنگام در ساعت 22 به  خواب برويد و 8 ساعت کامل استراحت کنيد. توجه داشته باشيد قبل از خواب  قهوه نخوريد؛ زيرا شما را بي‌خواب مي‌کند.


خوراکي-هاي-ضد-سرماخوردگي


خوراکي‌هاي ضد سرماخوردگي


بعضي خوراکي‌ها باعث کاهش علائم  سرماخوردگي مي‌شوند و بعضي‌ها هم عفونت ناشي از سرماخوردگي را کمتر  مي‌کنند. اين خوراکي‌ها عبارتند از :


موز


موز باعث بهبود ناراحتي معده مي‌شود که معمولا در سرماخوردگي به وجود مي‌آيد.


فلفل


مصرف فلفل دلمه‌اي هم به دليل داشتن  ويتامين C در اين دوره توصيه مي‌شود. درواقع، فلفل تند باعث باز شدن  سينوس‌ها و رقيق شدن ترشحات ريه مي‌شود و خردل هم ترشحات مجاري تنفسي را  رقيق مي‌کند.


هويج


هويج بتاکاروتن زيادي دارد که براي سرماخوردگي مفيد است.


عصاره پرتقال و ليمو


در زمان سرماخوردگي، از خوردن پرتقال و ليمو‌شيرين با ويتامين C فراوان هم نبايد غافل شويد.


پياز


از قديم خوردن پياز در سرماخوردگي توصيه شده است که به عنوان يک ضد باکتري و عفونت‌کش عمل مي‌کند.


چاي


چاي سبز و سياه هم ماده‌اي به نام کاتچين دارند که يک آنتي‌بيوتيک طبيعي ضد سرماخوردگي است و اثرات ضد اسهال نيز دارد.


معجون عسل و ليمو


خوردن مخلوطي از يک قاشق غذاخوري عسل، آب ولرم و يک عدد ليموترش تازه براي درمان سرماخوردگي بسيار توصيه مي‌شود.


سير


مصرف سير را براي درمان فوري اين بيماري فراموش نکنيد؛ زيرا افرادي که روزانه سير مصرف مي‌کنند، کمتر سرما مي‌خورند.


مصرف گياهان دارويي


مصرف گياهان دارويي مثل آويشن، نعناع و … را  هم در اين دوران فراموش نکنيد.


 


همچنين بخوانيد:


پاييز و افسردگي آن را جدي بگيريد! 


عدس ؛ خوراکي باهوش ها 


11 نوشيدني گياهي جايگزين قهوه 


امان از اين خرچنگ هاي آدمخوار! 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

عاشق خدا Sherry Christopher Elizabeth Dawson بورس و بازار بين المللي ارتش آبي Danielle سامانه آموزش مجازي Christi