چرا بايد ورزش کنيم؟ تنبلي ديگر بس  است! فرقي نمي‌کند کدام ورزش را انتخاب مي‌کنيد؛ فقط تحرک داشته باشيد؛ اين  پيغام سلامتي مجله دلتا است.



 


ورزش تنها چيزي است که شما را جوان،  سر حال و سلامت نگه مي‌دارد؛ فرقي نمي‌کند که دوچرخه‌سواري مي‌کنيد، کوه  مي‌رويد يا حتي پياده‌روي روزانه داريد؛ تنها چيزي که مهم است اين است که  هميشه و به صورت روزانه و مرتب ورزش کنيد؛ با صفحه سلامتي مجله دلتا همراه باشيد.


فوايد ورزش کردن


فوايد ورزش کردن


هميشه ورزش کنيد تا سالم بمانيد. ورزش کردن فوايد بسياري براي سلامت بدن دارد؛ از جمله آنها:


تناسب اندام


تقريبا همه افراد به خصوص خانم‌ها از چاق  شدن بيش از حد خوش‌شان نمي‌آيد و دنبال راهکارهاي ساده براي لاغري  مي‌گردند؛ پس چرا راه دور مي‌رويد و رژيم‌هاي سخت و طاقت‌فرسا مي‌گيريد؟  ورزش به عنوان يک راه حل ساده در کنار شما است.


درواقع، ورزش شما را زيباتر و خوش‌تيپ‌تر مي‌کند؛ بنابراين اگر به تناسب اندام خودتان اهميت مي‌دهيد حتما به باشگاه سر بزنيد.


بزرگ شدن ريه‌ها و اکسيژن‌رساني


هنگامي که ورزش مي‌کنيد، جريان خون و  همچنين تنفس شما تند مي‌شود و اين خود باعث مي‌شود ريه تند‌تر و بيشتر کار  کند. به اين ترتيب، کشش قفسه سينه و ديواره‌هاي ريه بيشتر شده و عضلات  تنفسي شما بهبود مي‌يابند. همچنين حجم تنفسي ريه نيز بالا مي‌رود.


سم‌زداي طبيعي بدن


ورزش کردن منظم راه حلي بدون عوارض جانبي براي سم‌زدايي بدن است.


عرقي که در زمان ورزش از بدن شما ترشح  مي‌شود، نه تنها دماي بدن‌تان را کنترل مي‌کند بلکه راهي براي زدودن سموم  از بدن‌تان است؛ به همين خاطر توصيه مي‌شود بلافاصله بعد از ورزش کردن حمام  کنيد تا تمام مواد سمي که روي پوست بدن‌تان مانده است، شسته شده و از بين  برود.


بهبود عملکرد گردش خون


وقتي ورزش مي‌کنيد، خون و اکسيژن بيشتري به مغزتان مي‌رسد؛ در نتيجه قدرت متابوليسم و سوخت و ساز بدن شما هم ناخودآگاه تنظيم مي‌شود.


کمک به هضم غذا


ورزش باعث مي‌شود تا روند هضم غذا و جذب  مواد مغذي سريع‌تر و بهتر انجام شود. ورزش سيستم گوارشي شما را سالم نگه  مي‌دارد و باعث مي‌شود مدت زماني که براي هضم غذا لازم داريد، کاهش پيدا  کند.


چربي‌سوزي و لاغري


ورزش روزانه براي حفظ شرايط بدن در وضعيتي  سالم بسيار مفيد است و همچنين راه حل مناسبي براي جلوگيري از افزايش وزن و  چاقي است؛ زيرا راهي آسان‌تر از آهسته دويدن و دوچرخه‌سواري براي سوزاندن  کالري‌هاي اضافه بدن وجود ندارد؛ بنابراين، هر روز ورزش کنيد تا ديگر نيازي  نباشد نگران رژيم غذايي و تناسب اندام‌تان باشيد.


البته حق انتخاب با شما است؛ مثلا  مي‌توانيد انواع ورزش‌ها مثل يوگا، بدنسازي، تمرينات قدرتي يا ورزش‌هاي  هوازي و حتي شنا کردن را انتخاب کنيد و اگر هم خيلي تنبل يا چاق هستيد،  مي‌توانيد ورزش‌هاي ساده‌تر مثل پياده‌روي را انتخاب کنيد.


پيشگيري از بيماري قلبي


هنگامي که شما ورزش مي‌کنيد، پمپ خون بين دو بطن قلب تا 20 درصد افزايش مي‌يابد. اين امر باعث افزايش جريان خون در بدن شما مي شود.


پياده‌روي و دويدن به صورت آهسته رابطه‌  نزديکي با سلامت قلب دارد؛ پس آهسته دويدن مي‌تواند خطر مشکلات قلبي مانند  فشار خون، کلسترل بالا، سکته و بسياري از موارد ديگر را کاهش دهد.


ورزش-اعتماد به نفس


افزايش‌دهنده اعتماد به نفس


ورزش با توليد اندورفين‌ها به شما براي  فرار کردن از تمام استرس‌ها و ناآرامي‌ها کمک مي‌کند؛ اعتماد به نفس‌تان را  بالا مي‌برد و باعث مي‌شود حس بهتري داشته باشيد.


بهبود سلامت روان و ضد افسردگي


اگر صبح‌ها به قول معروف از دنده چپ بلند مي‌شويد؛ افسرده هستيد و مدام غر مي‌زنيد، ورزش کنيد.


از آنجايي که ورزش منظم مي‌تواند خلق و خوي  شما را بهتر کند؛ پس در کل براي سلامت روح و روان شما مفيد است. در ضمن،  ورزش مي‌تواند استرس ناشي از عواملي مانند فشار کاري يا مشکلات عصبي و حتي  افسردگي را کاهش دهد.


جلوگيري از پيري زودرس


هيچ‌کس دوست ندارد به اين زودي‌ها درگير  ضعف و ناتواني ناشي از پيري شود. تحقيقات جديد نشان مي‌دهند که ورزش کردن  مي‌تواند پيري زودرس را به تأخير بيندازد و حتي در روند پيري تأثير مع  داشته باشد.


ضد پوکي استخوان


فقط مصرف کلسيم ضامن سلامت استخوان‌هاي شما نيست!


ورزش کردن باعث مي‌شود تراکم سلول‌هاي  استخواني بدن شما بالا برود؛ اين خود به افرادي که در معرض پوکي استخوان يا  بيماري‌هايي از اين قبيل هستند، کمک مي‌کند.


بهبود کيفيت خواب


ورزش انرژي شما را مي‌گيرد و خسته‌تان  مي‌کند. همچنين بسياري از سد‌هاي ذهني يا جسمي که مي‌تواند در خواب‌تان  اختلال ايجاد کند با ورزش کردن رفع مي‌شود؛ به اين ترتيب، خواب شبانه شما  بهبود پيدا مي‌کند.


بدنسازي


فوايد بدنسازي


تقريبا همه آقايان از داشتن عضلات قدرتمند  لذت مي‌برند؛ کار کردن با وزنه و انجام تمرينات قدرتي و حتي داشتن شکم تخت و  صاف و به قول معروف سيکس‌پک هم دردسرهاي خاص خودش را دارد البته از  فايده‌هاي اين ورزش هم نبايد غافل شد.


پرورش اندام و عضله‌سازي


يک نمونه از فايده‌هاي بدنسازي آن است که  مي‌توانيد عضلات و اندام خود را پرورش دهيد و به شکل دلخواه درآوريد؛‌ اين  امر به ويژه براي مردان اهميت زيادي دارد؛ به طوري که بسياري از آنها بيشتر  وقت خود را در باشگاه مي‌گذرانند.


 اصلا مهم نيست که شما در آرزوي داشتن شکم سيکس‌پک باشيد؛ مهم اين است که چرا اين مسئله براي شما بايد يک آرزوي دست‌نيافتني باشد؟


بهبود ناراحتي‌هاي عضلاني


بدنسازي فايده‌هاي بسيار ديگري براي سلامتي  شما به همراه دارد و فقط به داشتن بدني خوش‌فرم محدود نمي‌شود بلکه شامل  تمرين دادن استخوان‌ها، عضلات و مفاصل نيز مي‌شود؛ به عبارت ديگر، بدنسازي  مي‌تواند خطر مشکلات و ناراحتي‌هاي استخواني شما را کاهش دهد و شما را در  بهترين حالت و وضعيت بدني قرار دهد.


يوگا


چرا ورزش يوگا؟


قطعا در کنار ورزش‌هاي مناسب براي جسم، روح  شما هم نياز به سبک شدن دارد؛ در اين مواقع، ورزش يوگا به کمک جسم و روح  شما مي‌آيد؛ يوگا فوايد بسياري به خصوص براي خانم‌ها دارد.


تناسب اندام ن


درست مانند بدنسازي، يوگا راهي ملايم‌تر  براي فرم‌دهي اندام و به کمال رساندن حالت بدن است. اگرچه بدنسازي بيشتر  ورزش مناسب مردها است اما يوگا را اغلب خانم‌ها تمرين مي‌کنند.


سلامت ستون فقرات


يوگا يکي از راه‌هاي حفاظت از ستون فقرات  است که باعث تمرکز بيشتر و حفظ تعادل بدن مي‌شود. با انجام منظم يوگا  مي‌توانيد از سلامت ستون فقرات‌ خود و در عين حال حفظ توان و قدرت آن  اطمينان حاصل کنيد.


پياده-روي


فوايد پياده‌روي کردن


پياده‌روي هم فال است و هم تماشا!


يک ورزش ساده، مفرح و کم‌خرج ! پياده‌روي  را مي‌گوييم. فقط کافي است يک جفت کفش کتاني و لباس مناسب بپوشيد و به  اتفاق دوست ورزشکار خود به نزديک‌ترين پارک محله خود برويد.


پايين آمدن فشار خون


فقط 30 دقيقه پياده‌روي مي‌تواند باعث کاهش  فشار خون شود و فرقي نمي‌کند که شما 30 دقيقه را يک باره پياده‌روي کنيد  يا تا محل کار خودتان قدم بزنيد.


محققان دريافتند که که راه نرفتن و فعاليت  بدني کمتر در افراد مسن، منجر به فشار خون بالا مي‌شود، همچنين داشتن يک  پياده‌روي کوتاه براي افراد مسن مي‌تواند براي حافظه و پيشگيري از آايمر  در آنها مفيد باشد.


کاهش بيماري در مردان


طبق مطالعات دانشمندان، کساني که زمان  اندکي را پياده‌روي مي‌کنند، کمتر بيمار مي‌شوند. محققان دريافتند روزانه  دو مايل پياده‌روي مي‌تواند خطر ابتلا به ناتواني جنسي در مردان را کاهش  دهد و جريان خون را در سرتاسر بدن آنها بهبود بخشد.


کاهش قند خون


مطالعه‌اي که اخيرا انجام شده است، نشان  مي‌دهد که يک پياده‌روي 15 دقيقه‌اي بعد از هر وعده غذايي باعث کاهش قند  خون شما طي 24 ساعت مي‌شود، اين مسئله مي‌تواند دليل خوبي براي قدم زدن بعد  از غذا خوردن باشد.


کاهش خطر ابتلا به سرطان


دو ساعت و نيم پياده‌روي در هفته ممکن است خطر ابتلا به سرطان سينه را تا 42% کاهش دهد.


با توجه به تحقيقات در اپيدميولوژي سرطان،  هورمون استروژن با پياده‌روي تغيير مي‌کند. همچنين پياده‌روي بافت چربي در  ن را (ترشح هورمون استروژن) کاهش مي‌دهد.


بنابراين، وقت آن رسيده است که سبک زندگي  خود را تغيير دهيد؛ مهم نيست که شما کدام نوع ورزش را انتخاب مي‌کنيد؛ مهم  اين است که به طور روزانه و منظم ورزش کنيد تا معجزه آن را در بهبود کيفيت  زندگي‌تان ببينيد.


همچنين بخوانيد:


هل ؛ دانه سبز سلامتي 


بهشت روي زمين اينجا است!(+ويدئو) 


ارتباط لاغري با خواب! 


غذاي يخ زده نخوريم به اين دلايل! 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نمايندگي فروش محصولات چوبي و دکوراتيو nb Tim Amber Anne آج Lisa Kim Nathaniel Kelli Megan