سفر به سلامت! گفتن اين جمله راحت است اما براي اينکه بدون دغدغه سفر کنيد، رعايت کردن اين نکته‌ها ضروري است؛ با ما همراه باشيد.


فوايد-سفر


 


شايد واقعا سفر تنها چيزي باشد که حال روحي ما را خوب مي‌کند!


اما همين تفريح لذت‌بخش مي‌تواند باعث عذاب شما شود؛ مثلا ممکن است شما در طول سفر به دليل رعايت نکردن نکات بهداشتي و تغذيه نامناسب بيمار شويد؛ يا اگر  باردار يا پير هستيد، ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشيد؛ بنابراين،  اگر قصد سفر کردن داريد، قبل از هر اقدامي به صفحه گردشگري مجله دلتا سر بزنيد.


سفر


نکات طلايي سفر


تغذيه، بهداشت و حتي نکته‌هاي اخلاقي و رواني زيادي وجود دارد تا از شما يک فرد خوش‌مسافرت و انعطاف‌پذير بسازد؛ با ما همراه باشيد.


  انعطاف‌پذير و صبور باشيد


همه اتفاقات ناخوشايند و خوشايند را در نظر بگيريد!


 تأخير در پرواز يا رزرو اشتباه در هتل  مي‌تواند سفر شما را تحت تأثير قرار دهد. صبر داشتن در سفر واقعا مهم است.  مثبت فکر کنيد و سعي کنيد از اتفاقات بد خاطره‌اي خوش براي خود بسازيد.


 با گشت و گذار در مراکز خريد فرودگاه خود  را سرگرم کنيد يا هنگامي که منتظر هستيد تا اتاق شما آماده شود، از مسئولان  هتل درباره محل‌هايي که مي‌توانيد به گردش برويد، پرس و جو کنيد.


  چک ليست داشته باشيد


يک هفته قبل از سفر، يک چک‌ليست از همه  لوازم و کارهاي ضروري براي خودتان آماده کنيد. در طول هفته، هرچه که به  خاطر مي‌آوريد، يادداشت کنيد تا موردي از قلم نيفتد. اين موارد مي‌تواند از  شارژر موبايل تا مسواک و لوازم آرايشي – بهداشتي شما باشد.


بيمه مسافرتي داشته باشيد


کسالت و مريضي در سفر يک اتفاق  ناراحت‌کننده است. هزينه‌هاي درمان در کشوري که به آن سفر مي‌کنيد،  مي‌تواند تمام پس‌انداز شما براي سفر را بر باد دهد. حتما هنگام خريد تور،  بيمه مسافرتي هم تهيه کنيد.


يک کپي از تمام مدارک خود داشته باشيد


قطعا مهم‌ترين مدرک در هر سفر پاسپورت است و  گم کردن آن مشکلاتي زيادي را به همراه خواهد داشت. داشتن يک کپي از مدارک  در جاي ديگر از چمدان يا ساک دستي شما مي‌تواند در مواقع ضروري نجات‌دهنده  باشد.


لباس-سفر


لباس اضافي داشته باشيد


لباس اضافي برداشتن جاي زيادي از چمدان شما  را إشغال نمي‌کند. داشتن چند دست لباس سبک براي موارد ضروري مناسب است؛  مخصوصا اگر نوزاد يا سالمند در سفر همراه شما باشند.


تهيه يک ساک دستي به همراه وسايل ضروري


حتما از يکي از اطرافيان‌تان شنيده‌ايد که  چمدان خود را در فرودگاه گم کرده يا چمدان اشتباهي به مقصدي ديگري رفته  است. شارژر، تبلت، لپ‌تاپ، مسواک، کرم ضد آفتاب و لوازم آرايشي – بهداشتي،  دارو و تمام لوازم ضروري خود را در يک ساک دستي قرار دهيد و آن را هيچ‌گاه  از خود جدا نکنيد.


درباره وسايل حمل و نقل عمومي تحقيق کنيد


هميشه وسايل حمل و نقل عمومي ارزان‌ترين وسايل نيستند!


بنابراين، قبل از استفاده از اتوبوس، مترو و  ديگر وسايل حمل و نقل عمومي، قيمت و شرايط استفاده از آن را حتما بپرسيد.  گاهي اوقات، در شرايطي خاص هزينه‌اي که بايد پرداخت کنيد، شما را غافلگير  مي‌کند.


شماره اتاق و آدرس هتل را داشته باشيد


هميشه کارت يا آدرس هتل را روي کاغذ يا در  تلفن همراه خود داشته باشيد. مخصوصا اگر سالمند هستيد يا بيماري آايمر  داريد، انجام اين کار يکي از ضروريات است.


متمدن و روشن‌فکر باشيد


در سفرهاي داخلي و به خصوص خارجي( مثلا سفر  به هند )، مذاهب ديگر را قضاوت نکنيد. به ياد داشته باشيد که شما فقط يک  گردشگر هستيد؛ پس به عقايد ديگران احترام بگذاريد.


مراقب پول و هزينه‌هاي خود باشيد


کارت‌هاي اعتباري و تمام پول نقد خود را  يکجا نگذاريد. مقداري از آن را در جيب يا کيف پول خود بگذاريد و باقي آن را  در جايي ديگر مخفي کنيد. کيف‌هايي که مي‌توانيد از گردن آويزان و زير لباس  خود مخفي کنيد، بهترين گزينه هستند.


جعبه کمک‌هاي اوليه مسافرتي


خريدن يک قرص معمولي يا شربت در سفر  مي‌تواند بسيار مشکل‌ساز باشد. شايد قرصي که نياز داريد، در کشوري خاص جزء  داروهاي ممنوع باشد يا قيمت آن خيلي گران باشد؛ پس هميشه اين موضوع را در  نظر داشته باشيد.


تغذيه-در-سفر


تغذيه مناسب در زمان سفر


مصرف غذا و نوشيدني‌ها در سفر مي‌تواند  خطرهايي را براي افراد به خصوص کودکان، سالمندان و حتي خانم‌هاي باردار به  وجود آورد؛ به همين دليل وقتي در سفر هستيد، بهتر است توجه بيشتري به آنچه  مي‌خوريد و مي‌نوشيد، داشته باشيد؛ بنابراين انتخاب يک تغذيه مفيد و سالم  از ضروريات يک سفر است.


آب معدني بخوريد


ممکن است در طول سفر، بسياري از مکان‌ها آب  آشاميدني مطمأني نداشته باشند؛ بنابراين از آب معدني استفاده کنيد. بهتر  است اين آب‌ها را از ميان نام‌هايي انتخاب کنيد که علامت استاندارد و نشان  سازمان غذا و دارو روي آنها درج شده باشد.


اگر به آب معدني دسترسي نداريد، بهتر است  از مصرف آب لوله‌‌کشي بدون جوشاندن پرهيز کنيد و حتما پيش از مصرف آب آن را  بجوشانيد. همچنين، از مصرف آب چشمه و رودخانه به شدت پرهيز کنيد. مصرف آب  آشاميدني ناسالم ممکن است باعث ابتلا به بيماري وبا شود.


نوشيدني‌هاي مشکوک و غير مجاز نخوريد


 شير و لبنيات غير پاستوريزه و محلي  مي‌تواند باعث بيماري تب مالت در شما شود؛ بنابراين دقت کنيد که حتما از  شير، لبنيات و آبميوه پاستوريزه استفاده کنيد.


غذاهاي مناسب در سفر


مطمأن باشيد اگر يک روز و آن هم در سفر  غذاي ساده بخوريد، اتفاقي نمي‌افتد؛ پس بهتر است که براي بين راه‌تان از  غذاهاي سنگين استفاده نکنيد. نان، پنير و سبزي به همراه گوجه و خيار يا  ميوه‌هاي فصلي مانند انگور، طالبي و خربزه مي‌توانند براي سفر شما بسيار  مناسب‌ باشند و از مسموميت غذايي هم جلوگيري کنند.


پس تا جاي ممکن از ميوه‌ها و سبزيجات تازه  استفاده کنيد. تخم‌مرغ و سيب‌زميني کاملا پخته هم مي‌توانند گزينه‌هاي  مناسبي براي غذاي بين راه شما باشند.


 به علاوه، رفتن به رستوران‌هاي بين‌راهي  هم چندان توصيه نمي‌شود؛ چون معمولا اين رستوران‌ها به آب شهري دسترسي  ندارند و بهداشت ظروف، مواد غذايي و غذاهاي‌شان چندان مورد اطمينان نيست.  البته شما مي‌توانيد در طول سفر خودتان هم آشپزي کنيد و غذاي سالم‌تري  بخوريد.


ميوه‌هاي مناسب براي سفر در فصل سرما


موز بهترين گزينه براي زمان سفر است؛ به  اين دليل که امکان آسيب ديدن ترکيب‌هاي آن ناشي از گرما کمتر از ميوه‌هاي  ديگر است؛ دوم اين‌که خوردن آن آسان است. موز سرشار از ويتامين C، پتاسيم و  فيبر است.


ميزان گلوکز دريافتي از هر عدد موز به  اندازه يک وعده کامل غذايي است و تجزيه آن نيز تدريجي انجام مي‌گيرد؛  بنابراين براي مدتي طولاني گلوکز مورد نياز مغز تأمين مي‌شود. البته پرتقال  و نارنگي شيرين هم گزينه‌هاي خوبي براي تأمين گلوکز مورد نياز بدن در طول  سفر هستند.


افسردگي-و-سفر


سفر کردن افسردگي شما را درمان مي‌کند


سفر يک اتفاق خوب براي ذهن است؛ مسافرت  کردن علاوه بر اينکه مزاياي زيادي از نظر اجتماعي يا فيزيکي دارد، براي  آرامش ذهن و درمان افسردگي روحي هم بسيار مؤثر است.


هنگام سفر اطلاعات زيادي را مرور مي‌کنيد.  مسائلي مانند اسم شهرستان‌ها يا کاوش در موزه‌ها و مرور اطلاعات تاريخي،  گفتگو با افراد جديد، تمرين زبان‌ها و لهجه‌هاي جديد و ديدن مناظر جديد  مي‌تواند ورزشي براي ذهن باشد و حال و هواي روحي شما را بهبود بخشد.


درواقع، مسافرت به شما آرامش و راحتي  مي‌دهد. شما با انتخاب يک سفر مناسب، تنوع زيادي براي خود ايجاد مي‌کنيد؛  ذهن شما مي‌تواند براي مدت کوتاهي از روابط و اتفاقات يکنواخت زندگي شهري  خلاص شود و ديگر به آن‌ها فکر نکند؛ به اين ترتيب ذهن شما ديگر استرسي  ندارد و آرامش بيشتري خواهيد داشت.


بارداري-و-سفر


بارداري و سفر


بهترين زمان سفر براي ن باردار، نيم?  بارداري يعني حدود هفته‌هاي 16 تا 24 است. در سه ماه? اول بارداري تا هفت?  12، به اين دليل ‌‌که ن باردار دچار حالت تهوع هستند و همچنين احتمال  سقط جنين نيز زياد است، رفتن به سفر توصيه نمي‌شود. در سه ماه? سوم نيز به  اين دليل ‌که خانم‌هاي باردار ممکن است به راحتي قادر به حرکت کردن نباشند،  سفر کردن خيلي امن نيست.


بنابراين، اگر قصد مسافرت رفتن داريد، قبل از سفر، تمام اين جوانب را حتما بسنجيد.


همچنين بخوانيد:


آبشار لونک 


دره شهر زيبا ؛ ممنون که ثابت مي کني ايران بيابان نيست 


جاهاي ديدني قبرس؛ قصه‌هاي جزيره 


بليط هواپيما را ارزان بخريد! 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Emily فروشگاه طلا و جواهر Teal Omar Paul Michelle Diana Brian Juli Susan